Jaunumi

6 ieteikumi, lai izveidotu pamanāmu plakātu

RJ_Poster_Jauna_kolekcija.jpg
Plakāts ir viens no pirmajiem mārketinga rīkiem, kā piesaistīt patērētāju uzmanību. Tas ir efektīvs veids, kā pievērst uzmanību veikala izpārdošanai, plānotiem pasākumiem, īpašām akcijām vai vienkārši svarīgiem paziņojumiem. 
Iespējams, grūtākais uzdevums, izveidojot pamanāmu plakātu, ir savienot pievilcīgu un māksliniecisku grafiku ar tekstu, kā arī radīt to tādā veidā, lai tiktu ietverts aicinājums uz darbību. Lai arī nav viena noteikta plakātu izgatavošanas veida, joprojām pastāv plakātu dizainu prakse, ko ieteicams ievērot. 
 
Šos padomus var izmantot praktiski jebkuram veidotajam plakātam:
 
1. Izvēlies pareizos izmērus.
Plakāts ir lielformāta drukas materiāls, kas radīts, lai piesaistītu uzmanību. Pirms izvēlies pareizo plakāta izmēru svarīgi ir izlemt, kur tas tiks parādīts. Ja plakāts tiks likts pie sienas ar daudziem citiem plakātiem vai arī uz koša fona, izdrukā to lielākā izmērā, lai tas izceltos. Savukārt, ja plakātu paredzēts likt uz relatīvi kailas sienas, izdrukā to mazākā izmērā un pēc iespējas pieliec vairākus no tiem blakus, lai atstātu spēcīgāku iespaidu. Plakātiem, kurus gatavojies izdrukāt, vislabāk būtu izmantot starptautiskos plakātu izmērus. 
Plakātu standartu izmēri ir:
 A1 (594 mm x 841 mm) = liels plakāts;
 A2 (420 mm x 594 mm) = vidējs plakāts;
 A3 (29 7mm x 420 mm) = neliels plakāts;
 
Ja paredzēts drukāt nestandarta plakātus vai, ja vēlies uzzināt vairāk informācijas par plakātu druku un to izmēriem, sazinies ar mums!
 
2. Izplāno plakāta mērķi un mērķauditoriju. 
Pirms sāc veidot plakātu, uzliec dažas lietas uz papīra kā melnrakstu, lai labāk saprastu, kam tieši un ar kādu ziņu plakātu veido. Izveido dizaina mērķi un uzdevumus, ko vēlies sasniegt ar savu plakātu. Šis ir ļoti nozīmīgs punkts, lai plakāts nodotu paredzēto ziņu. Trīs svarīgākie jautājumi, par kuriem jāpadomā ir:
 Kāds ir Tava zīmola tēls un kā to parādīsi?
 Kāda ir Tava plakāta mērķauditorija?
 Kāds ir Tava plakāta ziņojums, ko vēlies nodot mērķauditorijai?
 
3. Noformē plakāta izkārtojumu.
Izraudzītajai mērķauditorijai ir jāspēj saprast plakāta vēstījums. Izvēlies plakāta elementu līdzinājumu – pa labi, pa kreisi vai centrēti – un izmanto to uzrakstiem, fotoattēliem, tekstam un formām. Elementiem plakātā jābūt savā starpā vienotiem, tas nozīmē, ka objektus un tekstu nepieciešams saskaņot. Teksts bieži tiek centrēts, tas rada simetrijas sajūtu. Ja uz plakāta paredzēts publicēt pasākumu, tad jāiekļauj plašāka informācija:
 Nosaukums;
 Pasākuma datums;
 Informācija par cenām, iekļaujot atlaides agrīnajiem pirkumiem;
 Pasākuma noteikumi;
 Autostāvvietas atrašanās vieta;
 
 
Var likties, ka laba ideja ir izvietot uz plakāta pēc iespējas vairāk informācijas. Tomēr jāatceras, ka mazāk ir vairāk, ja runa ir par plakātiem. Jo vairāk informācijas tiks attēlots, jo lielāks risks, ka tas mulsinās lasītājus. 
 
4. Izvēlies plakāta krāsas. 
Plakāta krāsu izvēle, iespējams, būs pirmais, ko pamanīs auditorija, īpaši no tāluma. Tieši tādēļ ir svarīgi izraudzīties pareizās krāsas. Atbilstošu krāsu sakombinēšana ir viens no pamatprincipiem vizuālajā dizainā, tomēr izvēlēties atbilstošās krāsas var aizņemt ilgu laiku, ja neesi pazīstams ar krāsu teorijām. 
Viens no vienkāršākajiem un vienlaikus lielisku efektu garantējošais ir 60 - 30  - 10 krāsu likums. Būtībā, kā galvenā krāsa tiek izvēlēta viena no pamatkrāsām: sarkana, zila vai dzeltena. Un tad tiek izvēlētas divas papildinošās krāsas. Izmanto tādu rīku kā Adobe Color, tas palīdzēs noteikt papildinošās krāsas. 
Pamatkrāsai jāaizņem aptuveni 60 % no plakāta, savukārt pārējās divas krāsas 30 un 10 %. Vienmēr ir iespējams pievienot vēl vienu vai divas krāsas. Šis krāsu likums radīs hierarhiju plakāta dizainā. Šeit varat redzēt plakātu paraugus.
 
5.  Pievieno atbilstošus fotoattēlus. 
Pareizais fotoattēls var dot daudz vairāk kā teksts. Ja esi jau noteicis sava zīmola tēlu un plakāta mērķi, tad izvēlēties atbilstošos fotoattēlus vajadzētu būt vieglam uzdevumam. Atceries divas lietas:
 Izvēlies fotoattēlu, kas faktiski atbilst zīmolam tēlam un plakāta mērķim;
 Izvēlies fotoattēlu, kas labi saskan ar tekstu un to papildina. Kā arī, uz kura viegli pievienot citus elementus un paredzēto tekstu. 
 
6. Pievieno tekstu.
Nosaukumus veido vienkāršus, izmantojot lielāku burtu izmēru, tas palīdzēs noteikt, ko pirmo pamanīs mērķauditorija. Piesaisti uzmanību ar dažādību teksta fontā, izmērā un krāsā. Ja izvēlies izmantot dažādus fontus, tad izmanto tādus, kas ir būtiski atšķirīgi, lai to varētu pamanīt, kā arī nevajadzētu lietot vairāk kā divus dažādus teksta fontus. Izmanto treknrakstu, lai atšķirtu dažādas teksta sadaļas. LIELO DRUKĀTO BURTU un slīpraksta lietošana, arī izceļ dažādas sadaļas. Svarīgi atcerēties, ka auditorijai jāsaprot no plakāta – kas, kur un kad? 
 
Izstrādā plakāta dizainu pats vai uztici to mūsu profesionālajiem dizaineriem. Sazinies ar mūsu tipogrāfiju un piedāvāsim plakātu druku par visizdevīgākajām cenām un visātrākajā iespējamajā termiņā.
 
Jūsu dizainsundruka.lv
Mob. Tālr.: +371 27863280
info@tipografijas.lv